Voel jezelf blijer thuis en op je werk!
Dit schrijven is bedoeld om de lezer te triggeren, kritisch na te laten denken over zichzelf, de omgeving. Kun je iemand zelf ook een advies geven nav onderstaande zaken? Geef het aan ze door. Lees alles eens door en bemerk welk punt je raakt. Dat is mogelijk jouw ontwikkelpunt! Wees blij als je er een hebt gevonden! Dat betekent als je het aanpakt, dat je blijer wordt!
(kun je onderstaande zaken niet alleen of samen met je omgeving oplossen: ik help je graag, www.hypnokracht.nl / facebook: Hypnokracht Rosmalen)
1.Stop met gelijk willen hebben.
Elke keer als je de behoefte voelt om te vechten voor jouw waarheid, stel jezelf dan de volgende vraag: “Wil ik liever gelijk hebben of wil ik vriendelijk zijn?”
En als je dan gelijk krijgt, ben je dan blij of nog steeds gevuld met vechtlust? Wat maakt het uit? Is je ego zo groot?

2. Hou eens op met controle willen behouden.
Stop met het willen beheersen van situaties, mensen. Laat alles van je af glijden wat je overkomt, wat je ziet of hoort. Laat mensen zijn wie ze zijn. Ga dit oefenen en je gaat je beter voelen. Lukt het niet, laat het me weten.

3. Wijs niet steeds naar de ander als schuldige.
Stop met anderen de schuld geven voor wat jij hebt / niet hebt, voor wat je voelt / niet voelt, voor wat je hebt meegemaakt. Geef je macht niet meer weg aan die ander, die jouw pijn heeft veroorzaakt, die waarschijnlijk nooit meer aan jou denkt, terwijl jij elke dag die gedachten hebt die als gif voor jou werken.
Neem de verantwoordelijkheid voor je eigen leven weer terug. Je bent nu volwassen! Voel jezelf niet te min.

4. Bestraf jezelf niet meer.
Zeg jij weleens tegen jezelf: wat dom van me, stom zeg! sukkel! of muts! Dat zijn voorbeelden van destructief denken over jezelf. Ook al lijkt het niet veel voor te stellen. Tik jezelf eens letterlijk een dag op je hand, steeds als je jezelf betrapt op die gedachtes over jouzelf. Maak het eens zichtbaar voor jezelf. Doet je hand ’s avonds pijn…? Tijd voor verandering is mijn advies!
Geloof niet alles wat je hoofd je vertelt, het komt mogelijk voort uit een denkpatroon wat je hebt ontwikkeld tussen de 0-7 jaar oud, onbewust. Je bent nu volwassen en die onbewuste kind-gedachtes horen niet meer bij je. Hypnose helpt hier heel goed bij! Zeer snel en effectief!

5. Wees meer openminded
Er zijn altijd meer wegen naar Rome. Denk in mogelijkheden en kun je dit niet, vraag iemand om zijn/haar mening. Jullie hebben meer gemeen dan je denkt. Wees niet bang voor de reactie van de ander, wat kan je gebeuren? Bevrijd dus je mind en je word blijer!

6. Hou eens op met steeds maar klagen.
Oké, er gaat elke dag wel iets verkeerd, maar maak geen patroon van je beklag. Je wordt dan saai, irritant bevonden. Men gaat je vermijden. Herken je dit al? Stop er dan mee. Het is voor anderen juist een teken dat jij slecht in je vel zit.
Degene die de ongelukkige is ben jij, want jij blijft hangen in beklag, waar je echt niet blij van wordt. Vraag jezelf af: waarom leef ik steeds in beklag? Ben je niet anders gewend?, dan zit je in een automatisch denkpatroon, wat veranderd kan worden!
Jouw herinnering aan iets zorgt er steeds voor dat je onbewust getriggerd wordt en zo eindig je eenzaam, want men gaat je steeds meer mijden. Of je trekt juist andere klagers aan. Nou, wat een blij leven samen…..
7. Stop met bekritiseren.
We zijn allemaal anders, maar toch ook hetzelfde. We willen allemaal gelukkig zijn, we willen allemaal liefde en we willen allemaal begrepen en gewaardeerd worden. We willen allemaal iets en we wensen allemaal iets. In onze kern zijn we gelijk. Onze denkpatronen vinden overal iets van, maar let op hoe je je uit tav de ander. Deze triggert jou blijkbaar…..lijken jullie misschien wel teveel op elkaar, wil je juist zijn als die ander maar kun je dit niet? Dit kan er namelijk ook achter zitten.

8. Wat maakt het uit wat een ander van jou vindt?
Stop je anders voor te doen, zodat anderen je mogelijk leuk vinden. Aanvaard je ware ik en je trekt de voor jou, juiste mensen aan. Kun je echt niet jezelf zijn, dan zit je mogelijk vast in een onbewust denkpatroon. Ben je jezelf kwijt?
Dit denkpatroon is te veranderen in hypnose. Waarom kies je niet voor jouw beste zelf als die keuze gemaakt kan worden, ben je ergens nog bang voor?

9. Verandering hoort bij het leven.
Het helpt je nml verder, er is ontwikkeling je omgeving, in je hoofd. Je omgeving kan er profijt van hebben en wordt blijer. En dus jij ook! Waarom zou je bang zijn voor verandering? Het bekende is veiliger, maar laat jij je daardoor tegenhouden?
Spring in het diepe, want het ondiep doet juist pijn...

10. Niet alles en iedereen kan een label krijgen.
Plak jij labels op dingen, groepen, gebeurtenissen, mensen. Stop daar eens een week mee. Kun je dat wel?
Weet je wel hoeveel energie vanuit jou hiernaartoe gaat. Word je hier blijer van?

11. Laat je angsten varen.
Angst hoort bij de mens. Het dient om je van gevaar te redden / om je te willen waarschuwen. Dat regelt je sympathisch zenuwstelsel, dat je klaar staat om te vechten of te vluchten. Maar er bestaat ook een regelmatige angst waarvan jij zelf weet dat het onnodig is. Die angst heeft zich als een patroon ingebed in je hoofd. Onbewust gecreëerd door jouzelf, doordat er iets is gebeurd, ooit. Jij voelt je getriggerd en daardoor kom je onnodig in de fight-flight(-freeze)-stand.
Symptomen: Je hartslag gaat dan omhoog, je gaat zweten, je ademhaling gaat sneller, je darmen kunnen zich legen zodat er minder ballast meegenomen moet worden in je vlucht, je moet vaker plassen, je voelt een grote onrust, etc. Wordt je hier nou blijer van? Passen deze gevoelens bij de werkelijke situatie. Is je antwoord nee? Doe er eens wat aan, waarom laat je jou dit steeds overkomen?
Ook dit is oplosbaar. Word je al blijer van die gedachte?
12. Excuses maken voor je gedrag?
Je bent nu volwassen. Je hebt het niet meer nodig als bescherming voor jouzelf. Mensen hebben je smoezen wel door. Het nadeel is dat heel veel mensen een ander ergens niet op durft te wijzen. Men wil je niet kwetsen, wordt er dan gezegd. Of te wel: het is veiliger voor mezelf als ik mijn mond houd.
Stop met je eigen smoezen / excuses. Kun je ze zelf wel allemaal onthouden? Je beperkt jezelf, je liegt tegen jezelf. Word je hier nou blijer van?
13. Loslaten!
Uit eigen ervaring weet ik hoe moeilijk dit is. In mijn eentje was me dit ook niet gelukt. Maar ik heb het aangepakt en ik werd er blijer door!
Het verleden bestaat uit ervaringen, positief en negatief. Die zijn niet veranderbaar, behalve als je er denkpatronen aan hebt overgehouden die jou last bezorgen.
Het nu en het heden dat is wat je hebt. Jij bepaalt zelf hoe je je daarin voelt. Blijft het zoals het is, of pak je dat waar jij last van hebt aan? Jouw gedachten leiden nml tot jouw gevoel. Zijn je gedachten niet prettig: doe er toch eens wat aan.

14. Leef niet naar de verwachtingen van anderen.
Media, overheid, omgeving, familie, etc. Wie bepaalt nou wat goed voor jou is? Uiteindelijk jijzelf.
Iemand die altijd maar iedereen overal helpt…doet die persoon dat niet eigenlijk voor zichzelf? Want die persoon wordt gewaardeerd en dat is het onbewuste doel: gewaardeerd worden. Zolang die persoon niemand kwaad doet, prima. Maar dit is een herkenbaar gedragspatroon: altijd maar willen dienen/pleasen. Wat wil je zelf nu eigenlijk? Of is het makkelijker daar niet bij stil te hoeven staan?
Probeer eens heel snel, zonder na te denken antwoord te geven op de vraag: waarom wil ik voldoen aan verwachtingen van anderen… ? dan heb je je ware eigen antwoord. Niet nadenken! Probeer dit eens met vrienden/collega’s.
15. Sta jij bekend als degene met een grote mond en letterlijk veel gevloek als iets niet lukt/goed gaat?
Besef je dat je eigenlijk uitdraagt dat je ongelukkig bent. Steeds weer als jij je zo uit, ben je ongelukkig. Jouw kern van dit gedrag kan zijn, zonder dat je het zelf beseft: angst /verdriet vanuit een vroegere situatie, die je als patroon hebt verwerkt tot overlevingsgedrag: door jezelf “groter“ te maken tot je gedrag van nu. Je zorgt zo dat mensen niet te dicht bij je mogen komen, je schrikt ze nml af. Is dit je echt doel? Of is het jouw onbewuste gedrag waar je zelf ook een hekel aan hebt gekregen, niet te vergeten je omgeving….heb je regelmatig hoofdpijn, een te hoge bloeddruk, eet je teveel, drink je teveel, rook je teveel, rijdt je vaak te hard…, ben jij die snijder in het verkeer, die bumperklever? Herken je al iets? Compensatiegedrag?
Word je hier blijer van?

En dan nog iets:
1. Slaap 8 uur per nacht (gemiddeld)
2. Verblijf zoveel mogelijk buiten, eet ‘s avonds buiten, ga het bos in, zit op je bankje voor het huis (nee, dit is NIET burgerlijk. Het is juist burgerlijk als jijzelf denkt dat het zo is, want dan schik jij je naar wat jij denkt, wat men van jou denkt..)
3. Omgeef jezelf met positieve mensen, streep negatieve mensen weg uit je adresboekje/van je verjaardagskalender. Stop met te doen wat men van je verwacht, zonder dat je iemand schaadt.
4. Wees meer eerlijk tegen jezelf en anderen, op een nette manier indien mogelijk.
5. Kom tot rust in stilte. Haal die dopjes uit je oren en geniet eens van niks.
6. Speel met je huisdier, ga een paard in een wei aaien of bekijk een vogel in je tuin.
7. Ruim je huis op. Ga eens vaker naar de stort, weg met alle troep. Laat los wat je nooit gebruikt. Een opgeruimd huis geeft echt meer rust in je hoofd. Zet je bank eens anders. Een verandering geeft een ander gevoel.
8. Knuffel je kinderen meer, je partner. Voor de singels: knuffel je beste vrienden /vriendinnen, desnoods een boom. Geen excuses.
9. Beweeg vaker. Geen geld/tijd? Lopen/snelwandelen kost niks. Via Youtube zijn genoeg mogelijkheden om toch te sporten in je eigen woonkamer ipv op de bank hangen. Geen excuses.
Als je ergens, in je eentje of met je omgeving, geen oplossing voor kan verzinnen laat het me weten, ik denk (gratis) met je mee. Wie weet zet ik je weer verder aan het denken richting jouw oplossing.
En wie weet: eindig je in mijn praktijk: HYPNOKRACHT ROSMALEN
www.hypnokracht.nl / facebook: Hypnokracht Rosmalen